Sommeren er her, og i disse dager sjonglerer mange foreldre mellom de siste ukene på jobb, og oppfølging av barn som allerede har skoleferie. Det er ikke utenkelig at barna tilbringer noen timer foran skjermen – og nå tilbyr BCC Media en helt egen app for barn, der de kan tilbringe tid med meningsfullt innhold.
Et etterlengtet tilbud for barn
En barneapp har lenge vært et ønske fra foreldre som vil tilby barna et trygt alternativ til YouTube og andre plattformer. Johannes Schmechel, leder for BCC Media, er glad for å endelig kunne realisere det.
– Dette vet vi mange foreldre har ventet på, sier Johannes begeistret. – Vi har lenge ønsket å tilby en plattform spesielt tilrettelagt for barn, med innhold, spill og funksjoner.
Appen er foreløpig i en tidlig fase og utviklingsteamet vil innhente tilbakemeldinger fra brukerne slik at appen kan utvikles videre og treffer målgruppen.
– Vi har allerede registrert 2000 nedlastninger av appen, forteller produktansvarlig Priscilla Mulunda, som gleder seg til å videreutvikle appen med nye funksjoner spesielt tilrettelagt for barn.
100 000 abonnenter på YouTube
Selv om BCC Media satser på utvikling av egne plattformer er de også til stede på YouTube. Forrige uke nådde Bible Kids 100 000 abonnenter og over 10 millioner visninger.
– Det er en stor milepæl, sier markedsansvarlig Kjetil Sundmark Johnsen. – Det betyr at vi har nådd ut til mange barn over hele verden, og nå er vi svært glade for å kunne styrke tilbudet med en egen, reklamefri plattform for barn.
Gratis, reklamefritt alternativ til YouTube
Bible Kids-appen kan lastes ned gratis fra App Store eller Google Play og krever ikke pålogging. Den har allerede over 50 animasjonsfilmer fra kjente og kjære bibelhistorier. Mange frivillige oversettere har bidratt til at appen nå er tilgjengelig på opptil 15 språk, slik at så mange barn som mulig vil ha glede av innholdet.